Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


jappaman

Jappaman

Jappaman je legenda. Jappaman je symbol. Jappaman je skvost. Jappaman je pocta. Ale především, Jappaman je unikátní online multiplayer Pacman, kterého si můžete zahrát i ve vašem prohlížeči!

Hrát

Pravidla hry

Jezte a nebuďte snězeni. Ovládáte hráče, jehož cílem je sbírat body a nasbírat jich co nejvíce.

  • Jezte sušenky a za každou dostanete jeden bod.
  • Chcete víc bodů? Jezte bubáky (vlky), ti jsou za 10 bodů. Nejdřív ale musíte sníst červený krystal, po kterém se vlci změní v roztomilé ovečky. Jedině tak je můžete sníst.
  • Chcete ještě více bodů? Jezte hovínka. Za každé hovínko (hnědý krystal) získáte rovných 100 bodů! A to se vyplatí! Ale pozor, něco za něco. Hovínko vás zpomalí, a stáváte se tak snadnou kořistí pro vlky.
  • Stále nestačí a chcete ještě víc bodů? Jezte jiné hráče! Snězte zelený krystal, dá vám dočasně vyšší rychlost a superschopnost sníst soupeře a tím mu ukrást až 500 bodů!
  • Máte málo životů? Jezte modré krystaly! Modrý krystal vám život sice nepřidá, ale udělá z vás na 30 sekund vlka. A pokud se vám, coby vlkovi, podaří sníst jiného hráče, vysajete z něj jeden život.
  • Stále máte málo životů? Snězte růžový krystal. Ten vám přidá jeden život. Ale pozor, vyběhne na vás 20 nových vlků velkou chutí vám tento život zase sníst!
  • Nudí vás vlci? Jděte do pekla! Dostanete se tam tak, že projdete červeným portálem. Vše, co v pekle sníte, je za dvojnásobek bodů. Z pekla zpět se dostanete zeleným portálem. Každý průchod portálem je odměněn 500 body.

Na hracím poli je vždy určitý počet krystalů. Pokud nějaký krystal sníte, bubáci vám ho zpátky vykakají. Na některé krystaly si ale musíte nějakou dobu počkat.

Technické pozadí

Jappaman je napsaný kompletně v JavaScriptu. Serverová část běží na node.js, klientská pak ve webovém prohlížeči.

Klient se serverem komunikuje v reálném čase přes WebSocket. Celá hra běží na serveru, klientovi se posílají pouze informace o poloze hráčů a bubáků a jejich statistiky (jména, body, životy, …). Pro omezení trafficu se neposílá každý update polohy, ale pouze jejich změny. Zbylé polohy se doanimují přímo na klientovi. Zde se grafika vykresluje na canvas.

Trocha historie

V prvních verzích Jappaman vypadal víc jako klasický Pacman. Jednoduchá grafika. Obsahoval pouze červený a hnědý krystal a nebyla v něm možnost projít portálem do pekla.

jappaman.txt · Poslední úprava: 2018/02/14 10:08 autor: Norbert Řymbaba